top of page

UV-Scoutläger "Ankaret"
25 -30 juni 2024

För Mini-UV åk2 är lägret 27-30 juni
 

Äntligen har ett år snart gått och det är dags för årets höjdpunkt, SCOUTLÄGER! Som vi längtar!

Scoutlägret heter Ankaret och ska vara söder om Mullsjö.

Årets lägerchefer är våra egna ledare Tobias Haag (lägerchef) och Sofia Lund (vice lägerchef)

Vill du vara med och hjälpa till? Vill du följa med som ledare? 

I år är det Bankeryd som har ansvar för Staben. Vi har fått ett gott gäng som ansvarar för intendentur, mat, och -gårdsansvar. Men det finns plats för fler så vill du vara med, kontakta Sofia eller Tobias

Vill du följa med som ledare? Är du förälder eller bara tycker det skulle vara roligt att vara med? Varmt välkommen med din anmälan. Vi blir gärna fler ledare. Du behöver inte ha scoutkunskap, men en vilja att vara med och hjälpa till. Kontakta Sofia eller Tobias om du har frågor.​

Tobias Haag 070-721 61 30

Sofia Lund 070-896 13 33

Anmälan är öppen

Här anmäler jag mej till scoutlägret Ankaret 2024

Information

Informationsfolder om lägret 

Informationskväll för lägerdeltagare och föräldrar

Tisdag 4 juni kl. 18.15 i Vättersalen, Bankeryds Missionskyrka

Denna kväll får ni träffa de flesta av ledarna som ska med på lägret. Vi informerar om lägret och lägerplatsen, och hur patrullerna är indelade. Vi drar lite regler och tips "att-tänka-på". Vi planerar även skjuts ut till lägret. Betalning av lägret görs denna kväll. Se information om betalning längre ner på denna sida.

Söndag 23/6 13.00 (preliminär tid) - Lasta släp och resa tält - Vill du hjälpa till?

Du som vill får gärna hjälpa till med att packa allt material som ska ut till lägerplatsen.

Vi ses vid Missionskyrkan och packar på släpkärror. Därefter åker vi ut till lägerplatsen, lastar av och sätter upp alla tält. 

Ta med fika, det brukar ta några timmar.

Tisdag 27/6 - Lägrets start - Vill du hjälpa till?

Har du möjlighet att vara med under dagen (fram till lunch/tidig eftermiddag) och hjälpa till att bygga upp vår by på lägret så är det varmt välkommet. Några extra händer som kan hjälpa till att bära, gräva, hålla osv är tacksamt. 

Tid för samling och avresa: information kommer

Söndag 30/6 kl. 10.00 - Gudstjänst & lägrets avslutning

Vi river och packar ihop lägret tillsammans

Lägret avslutas med en gemensam gudstjänst kl. 10.00 dit alla är välkomna.
Efter gudstjänsten fikar vi tillsammans. Ta med egen fika/lunchkorg. Alla lägerdeltagare får fika och lite senare även lätt lunch i form av grillad korv.

När vi fikat klart ska lägret rivas och packas ihop (lägerkök och tält) Så ta med ett par handskar och oömma kläder så hjälps vi åt. 

När är hela vår by är riven och hoppackad, och vi har skannat av vårt städområde så är det dags för avslutning och utdelning av lägermärken (Brukar bli vid 14-tiden).

Måndag 1/7 fr. 17.30 - Rengöring av lägermaterial, pizza och utvärdering

Från kl. 17.30 till ca 20.00 ses ledare/hjälpledare, gärna föräldrar och övriga villiga vid Missionskyrkan för att rengöra allt efter lägret. Det går bra att droppa in under kvällen. Scouter är också välkomna att hjälpa till.

Allt ska packas upp, köksgeråd ska diskas, ev blöta tält ska hängas upp, presenningar ska tvättas, kastruller ska svintas osv.

När vi är klara äter vi pizza tillsammans. Därefter är ledare och hjälpledare kvar för utvärdering av lägret.

Insamling

Under lägret kommer vi samla in pengar till ett projekt som gör de möjligt för barn i Moçambique att gå i skola. Det kan vara till skolmaterial som pennor, sudd och anteckningsböcker. Läs mer på https://sau.nu/insamling

Packning

Här hittar du en packningslista för scoutläger

Betalning

Betalning sker på informationskvällen den 4 juni. 

Vi tar helst betalning via Swish, men det går även att betala via bankgiro.

Nedan avgifter gäller även för Mini-UV.

Om du inte kan delta på informationskvällen och betala då är det viktigt att

du meddelar ansvarig ledare att betalning skett innan informationskvällen.

Alternativt meddela Eva Junvik 0708-493225.

Swishnummer: 12345 946 51  Märk betalningen med "Scoutläger - Barnets Namn"

Kostnad: 650 kr/pers.

Syskonrabatt

2 syskon - 625kr/syskon

3 syskon - 600kr/syskon

4+ syskon - 575kr/syskon

Kontakta ditt barns ledare vi frågor, alternativt

Eva Junvik

070-849 32 25

eva.junvik@gmail.com

Alltid redo!

bottom of page